جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۷:۴۲

بزرگترین بندر ایران میزبان شناور پیشرفته خط کشتیرانی MESSINA

باشگاه خبری فراساحل: ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه گفت: کشتی جولی تیتانیو (JOLLY TITANIO)متعلق به خط کشتیرانی مسینا ایتالیا با ظرفیت 3 هزار تی ای یو کانتینر پیش ازظهر روز چهارشنبه 15 بهمن ماه در ترمینال کانتینری شماره 2 (اسکله شماره27) بندر شهید رجایی پهلو گرفت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، وی با اشاره به اینکه این کشتی در مجموع 646 TEU کانتینر تخلیه و 1000 TEU بارگیری  در این بندر دارد، افزود: این کشتی پس از عبور از بنادر بارسلونا، کستلون اسپانیا، جنوا و سالرنو ایتالیا به بندر شهید رجایی آمده است. ایدنی افزود: کشتی مذكور ازجمله پیشرفته‌ترین کشتی‌های كانتینری رو رو جهان در سال 2014 است که 280 متر طول و 15 متر آب‌خور دارد. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ادامه داد: در شرایط فعلی، کالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی می‌شود، در حالی که پیش از این کالاها نخست به بنادر کشورهای دیگر منتقل و از آنجا با یک کشتی دیگر به ایران حمل می‌شد.


ایدنی اظهار داشت: این تبادل مستقیم محموله‌ها بین 40 تا 100 دلار در هر تن هزینه تمام شده کالا را کاهش داده و فعالیت این خطوط کشتیرانی، زمینه توسعه عملیات صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ را فراهم می‌نماید. طبق این گزارش، قرار است عملیات تخلیه کانتینرهای این کشتی ایتالیایی در کمتر از 9 ساعت انجام و کشتی به مقصد بندر جبل راهی شود. شایان ذکر است، با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر کشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی فاصله دستیابی به کالاها به میزان هفت روز کاهش یافته و این امر تا حدود زیادی در کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلال‌ها در بازار تجارت بین‌المللی ایران موثر واقع شده است. یادآور می‌شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخوداری از 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول‌پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و 40 پست اسکله، بزرگترین بندر کانتینری ایران است.



  کد خبر : 475
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :